In Season Outside, Amar Kanwar traces the story of oppression and violence through current and historic events between his native India and Pakistan. The film opens at a border crossing between these two countries and the nightly ceremony of closing the gates to the border. Strutting soldiers are watched by an ever-changing group. Because of a terrorist attack at this crossing vehicles are no longer permitted to pass and we watch the workers carrying the heavy loads on their head as they step up to a symbolic white demarcation line. A heart-searching monologue by Kanwar accompanies the images we see.