Pelikula
‘The medium is the message.’ Pelikula is a pure experiment with light, shadow, flickering and the persistence of image. This film, through its wide exposure in the 1980s in major film festivals (Berlin, Edinburgh, San Francisco, Hawaii, Tokyo), as well as major art institutions, established Raymond Red early on as a prominent artist experimenting with the Super-8 mm film format, as mentioned in The Oxford History of World Cinema. (NV)