Eternity
Eternity is, in its twenty-five densely packed minutes, possibly one of the strangest Filipino films ever made. Its casually freewheeling camerawork evokes the giddy freedom of silent films, when the camera wasn’t tied down by cumbersome sound equipment; its oddly angled shots and shadowy visual textures recall the German Expressionists. It’s about a young man who is searching for a book, Ang Magpakailanman, which has the power to grant immortality. The film, which Red shot, wrote, and directed, won the 1983 Experimental Cinema of the Philippines’ student film competition, and is listed in the Cultural Centre of the Philippines Encyclopedia on Film. Not bad for a budding filmmaker only seventeen years of age… (NV)