Ghost of Asia
Video that was thought of in the first place as an installation or gallery projection. Ghost of Asia is a celebration of living and its pleasures. The film makers imagine a ghost who still lives and wanders around the seashores. On a Thai island, they invited kids – two boys and a girl – to make a movie. The kids are provided with an actor whose function is like a puppet, like a ghost, to perform tasks dictated by them. Made in the context of the tsunami disaster commemoration.