The Film that Rises to the Surface of Clarified Butter
An illustrator is drawing figures that resemble Tibetan deities. He can’t believe his eyes when they appear to come to life and dance on the paper, taking on qualities we might associate with Disney characters. They appear trapped between 2D and 3D space, an eerie limbo which is amplified by the sinister loop of the soundtrack.