Baobab
Static camera positions and long takes are characteristic of Tacita Dean’s films, creating a sense of stillness in their moving images. Dean maps not just the objective world, but also our private worlds and traces the complex interaction between the two. The depiction of different locations is matched by dislocations in time and space: real landscapes are layered with inner, psychic landscapes defined by our own desires and obsessions.