Baobab
Een statische camera en lange ononderbroken opnamen kenmerken de films van Tacita Dean. Zij creëert hiermee een verstilling in de bewegende beelden. Dean brengt niet alleen de objectieve wereld in kaart, maar ook onze privéwerelden en de ongemakkelijke interactie tussen beide. De verschillen in locaties rijmen met verschillen in tijd en ruimte; echte en innerlijke landschappen vullen elkaar aan, vol verlangen en obsessie.