A chuva acalanta a dor
In this free adaptation of symbolist writer Marcel Schwob’s short story Lucrèce, Poète, Lucretius is going through a crisis as he is unable to find a balance between his rational explanations of our world and his emotional experience of it. A mythopoeic film exploring human nature through juxtaposing contemporary society with ancient Rome, A chuva acalanta a dor is testament to Leonardo Mouramateus’ ongoing exploration of new ways to approach narrative cinema.