A chuva acalanta a dor
In deze vrije verfilming van het korte verhaal Lucrèce, poète van de symbolistische schrijver Marcel Schwob zit Lucretius in een crisis omdat hij de balans niet kan vinden tussen zijn rationele verklaring van de wereld en zijn emotionele ervaring. De ‘mythopoëtische’ film onderzoekt de menselijke natuur door de moderne samenleving naast het oude Rome te plaatsen. A chuva acalanta a dor laat opnieuw zien hoe Leonardo Mouramateus voortdurend nieuwe manieren verkent om de verhalende cinema vorm te geven.