The Worldly Cave
Zhou Tao directs his gaze at diasporic communities of Hakka people, finding them within otherworldly, vast landscapes from across the globe. A sequence of stunning images transports us to a dreamlike universe where time feels like it expands and disappears. Engulfed by the decentred framing, human and animal activities are given microscopic attention in this monumental take on the global and the contemporary, where hypermodernity has collapsed the boundary between the natural and artificial.