ANTFILM
Maruyama’s meest vertoonde werk wordt ‘Lynchiaans’ genoemd, met een duidelijke invloed van Brakhage. In elk frame van elke seconde van deze Super 8-film ligt een dode mier begraven, verlicht door een klein, uitgebrand gaatje – als een tunnel in een mierenhoop. Een aangrijpende tragedie in miniatuur.