A special effects-packed sequel to the 2014 smash hit, The Blue Elephant 2 raises the stakes and tempo of its predecessor. Now leading a stable life, Dr Yehia’s new-found familial bliss is threatened by an enigmatic patient who might be haunted by a demon.
Abundant with surreal imagery – lensed by Hamed’s frequent cinematographer Ahmad Al Morsy and scored by Hesham Nazih, Egypt’s foremost film composer – The Blue Elephant 2 extends the central themes of its predecessor: guilt and the tension between science and the supernatural, while delving further into questions of agency, accountability and the overpowering desire for control.