After a five-year hiatus, Marwan Hamed returned with a project that would usher in his next chapter. Adapted from the 2012 best-selling novel by Ahmed Mourad, The Blue Elephant marked Hamed’s first collaboration with Egypt’s popular writer – a partnership that would yield six highly successful features, including El Sett (2025).
Part murder mystery, part psychological noir and part supernatural thriller, Hamed deftly weaves these myriad strands into an intelligent meditation on guilt, trauma and the blurred boundaries between reality and fantasy.