Rui and his friends spend their days on their working-class neighbourhood pitch: their only ball is their treasure, until bad luck arrives. Set in the 80s, Rui Carlos is a delightful coming of age where buddies and the totalising love for football are the protagonists. Directed with mastery and exceptional photography, Rui Carlos is a moving and timeless tale of friendship and growth.