Ndjimu
In the claustrophobic depths of the Mutoshi mine in Katanga (DRC), Ndjimu follows The Rememberers – a community labouring in unsafe and brutal conditions to extract coveted minerals from the ancestral soils to feed global tech empires, to their own detriment. Set to a soundtrack of metallic rock being crushed, Ndjimu is an invocation and a descent into the earth’s memory, beneath the noise of extraction and the myth of progress.