Ndjimu
In de benauwde diepten van de Mutoshi-mijn te Katanga in de Democratische Republiek Congo, ontmoeten we de The Rememberers. Onder zware, onveilige werkomstandigheden onttrekt deze gemeenschap felbegeerde mineralen aan hun voorouderlijk land. Ten behoeve van big tech, maar ten koste van zichzelf. Ndjimu is een hulpkreet met een soundtrack van gesteente dat wordt vermalen. Een afdaling in het geheugen van de aarde, bedolven onder de herrie van de mijn en de mythe van vooruitgang.