I am a River
Deze experimentele miniatuur van Heidi Piironen is geïnspireerd op Pablo Neruda’s Boek der vragen – een verzameling lyrische, onbeantwoordbare gedichten vol paradoxale en speelse bevragingen van de natuur, het leven en de kosmos. Het werk verweeft een poëtische verkenning met visuele abstractie en gebruikt daarbij de zelden voorkomende mordançage-techniek. De sluierachtige formaties die hierdoor ontstaan, doen denken aan het vloeiende, veranderlijke van rivieren. Het lijken wel levende wezens, net als wij.