I am a River
Inspired by Pablo Neruda’s Book of Questions – a collection of lyrical, unanswerable poems written as paradoxical and playful interrogations of nature, life and the cosmos – this experimental miniature by Heidi Piironen weaves poetic inquiry with visual abstraction, through the rarely used mordançage technique. The veil-like formations it creates evoke the fluid, fragile, ever-changing essence of rivers, suggesting they are living entities, much like us.