In vele handen
Commissioned for the MAS museum’s 2020 exhibition ‘100x Congo’, Collectif Faire-Part facilitated a vital dialogue between residents of Antwerp and Kinshasa. Through intimate conversations, In vele handen documents the layered reckoning with the collection’s colonial legacy, the profound emotional weight of the objects, and the urgent, pivotal debate surrounding repatriating these cultural artefacts to their homeland.