High school teacher Noriko receives regular messages on her answering machine that sound like declarations of love from a student. Meanwhile she is dating her colleague Morimoto. When their tryst is witnessed by their pupils Mitsuru and Yumi, rumours begin to echo through the school corridors.
Nakata would move on to other genres, but with Female Teacher: Forbidden Sex he set a template that would grow into a reliable subgenre of straight-to-video erotica. Lead actress Hitoe Otake, a former Miss Japan, would forge a career for herself in these kinds of V-Cinema softcore sex films, becoming known as the “V-Cinema Queen” and a regular of tabloid glamour spreads.