Crime Hunter: Bullets of Rage
The film that launched Toei’s V-Cinema line and inspired an entire industry. This is action cinema at its purest: a procession of shoot-outs, car chases and explosions, set in harbour docks, night-time streets, nightclubs and warehouses. Never a dull moment!
The film firmly belongs in the pre-John Woo era, with bandana-sporting alpha-male heroes inevitably recalling Stallone and Schwarzenegger in their heyday. Pop singer Sera Masanori plays, inevitably, a traumatised cop named Joe, who joins forces with his former nemesis, a fugitive named Bruce, against the nefarious kingpin who kills Joe’s partner in the opening scene (a brief appearance from the future King of V-Cinema, Takeuchi Riki.)