In this fascinating documentary by Rutger Nijkamp and Vincent Boy Kars, three pairs of artists engage in different instances of collaborative creation. As they get to know each other and discuss art and life, each pair creates an unexpected new work.
What happens when you pair artists of the same discipline, but with very different backgrounds, in the same room for a couple of hours? If this premise sounds intriguing or even inspiring, bubbel bubble is for you. Rutger Nijkamp and Vincent Boy Kars have created a film that is both a documentary and a ludic experiment about the paths of creative life: a minimalist yet deeply engaging proposal that reduces décors to three basic settings and strips narrative down to its bones in order to reveal to us the marvels of artistic expression.
In bubbel bubble, we follow the interactions of two performance artists, two musicians, and two painters: three pairs of artists, placed in different white rooms, engaged in collaborative creation. This is their first meeting but, spontaneously and idiosyncratically, they invent something new together – while playing with time, method, craft and each other. The journey is both surprising and exhilarating.