In deze fascinerende documentaire van Rutger Nijkamp en Vincent Boy Kars werken drie kunstenaarsduo’s samen. Terwijl ze elkaar leren kennen, bespreken ze hun kunst en het leven en creëren ze onverwachts nieuw werk.
Wat gebeurt er als je kunstenaars uit dezelfde kunstvorm, maar met zeer verschillende achtergronden een paar uur bij elkaar zet in een kamer? Als dit uitgangspunt je intrigeert, is bubbel bubbel iets voor jou. Rutger Nijkamps en Vincent Boy Kars’ film is zowel een documentaire als een ludiek experiment over de wegen van het kunstenaarsleven: een minimalistisch maar meeslepend concept, waarbij de sets uit drie basisopstellingen bestaan en het verhaal is teruggebracht tot de kern om ons de wonderen van artistieke expressie te tonen.
In bubbel bubbel volgen we de interactie tussen twee performancekunstenaars, twee musici en twee schilders: drie kunstenaarskoppels, in verschillende witte kamers geplaatst, die samen een kunstwerk maken. Ze hebben elkaar nooit eerder ontmoet, maar zoals het kunstenaars betaamt, bedenken ze spontaan iets nieuws – spelend met tijd, methodes, vaardigheden en elkaar. Het proces is even verrassend als stimulerend.