Voor SO(N)R creëerde multidisciplinair kunstenaar Christine Ayo een glazen versie van de Abu, een traditioneel blaasinstrument van kalebassen dat door het Luo-volk van Kenia en Tanzania wordt gebruikt, vooral om doden aan te kondigen. De met dit glazen instrument in Ayo’s studio in Nederland geproduceerde geluiden worden onder 8mm-amateurfilms gezet, die het openbare leven in Oost-Afrika in de jaren 60 laten zien. Uit deze historische, materiële en geografische dissonantie ontstaat een raadselachtige, verontrustende meditatie over tijd en herinneringen.