Afternoon Hearsay
8.75mm is a gauge of celluloid filmstrip that circulated exclusively in China between the 1960s and 1980s. Designed primarily for itinerant screenings in villages and rural areas, the format never had its own dedicated camera. By blending 8.75mm film prints with contemporary Super 8 footage, Peng Zuqiang takes us on a sensorial journey into the past of a country defined by rapid transformation, preserving a fragment of memory endangered by oblivion.