As the title suggests, Père et fille tells the story of a father growing up alone with his daughter after the premature death of the mother. If the premise is sad, director Quentin Papapietro manages to build a comedy in which the feeling of heartwarming fatherly love is staged with intelligence, and a great sense of cinema. With humour and a hint of absurdity, Père et fille offers a new way to consider family films.