Zoals de titel al doet vermoeden, vertelt Père et fille het verhaal van een vader die alleen opgroeit met zijn dochter na de vroegtijdige dood van de moeder. Hoewel het basisverhaal triest is, slaagt filmmaker Quentin Papapietro erin een komedie te maken waarin het gevoel van hartverwarmende vaderliefde met intelligentie en veel gevoel voor cinema wordt geënsceneerd. Met humor en een vleugje absurditeit biedt Père et fille een nieuwe manier om over familiefilms na te denken.