“We founded footages with found footages as a found footage” claims the Eurasian collective Pastinaca Videotapes Plantation, composed by anonymous filmmakers. They are rescuing and re-creating an abandoned Chinese “Neican”, an old and rare VCR tape, a format now almost extinct everywhere. Such is the case with this political-tourist documentary about Western Cyprus, blossomed of their fertile, unique and mysterious cultivation, perhaps intending to find refreshing insights into the past for present complexities.