“We hebben beelden bedacht met gevonden beelden als found footage,” beweert het Euraziatische collectief Pastinaca Videotapes Plantation, samengesteld door anonieme filmmakers. Ze redden en recreëren een achtergelaten Chinese “Neican”, een oude en zeldzame videoband, een formaat dat nu bijna overal is uitgestorven. Dat is het geval met deze politiek-toeristische documentaire over West-Cyprus, opgebloeid uit hun vruchtbare, unieke en mysterieuze ontginning, misschien met de bedoeling om verfrissende inzichten te vinden in het verleden voor huidige complexiteiten.