Keyhole Conversation
Peter Larsson’s Keyhole Conversation draws the eye down to the small gate of the camera. From there, through quivering and percussive forms of direct and stop-motion animation, the eye begins to experience the scale of an image anew. At times segueing into a flicker, but maintaining a charmed form of attention to the marks of pencils and the channels dredged in emulsion by a paintbrush, all to a curious soundtrack of pulses and bleeps.