In Gaddafi in Rome: Anatomy of a Friendship, director Alessandra Ferrini examines a photograph from an official visit by Gaddafi to Italy during the Berlusconi era. The film delves into the connections between Italy’s colonial past and its contemporary politics. Both rigorous and thought-provoking, Gaddafi in Rome: Anatomy of a Friendship compels us to confront the West’s hypocritical double standards on colonialism and modern migration.