Gaddafi in Rome: Anatomy of a Friendship
In Gaddafi in Rome: Anatomy of a Friendship onderzoekt filmmaker Alessandra Ferrini een foto van een officieel bezoek van Kadhafi aan Italië ten tijde van Berlusconi. De film gaat in op de verbanden tussen het koloniale verleden van Italië en de hedendaagse politiek. Zowel rigoureus als tot nadenken stemmend dwingt Gaddafi in Rome: Anatomy of a Friendship ons om de confrontatie aan te gaan met de hypocriete dubbele standaarden van het Westen op het gebied van kolonialisme en moderne migratie.