De stereografieën die het Amerikaanse leger liet maken van hun oorlog tegen de Modoc-stam in Noord-Californië behoren tot de vroegste bijdragen van Eadweard Muybridge aan de fotografie. Er wordt opnieuw gekeken naar deze veelal geënsceneerde beelden om te onthullen hoezeer visuele technologie, beeldproductie en koloniaal geweld met elkaar verweven zijn, vooral als het gaat om de voortdurende onteigening van inheems land door de Amerikaanse overheid.