One of Eadweard Muybridge’s earliest contributions to the photographic image were the stereographs the U.S. Army commissioned capturing their war against the Modoc Tribe in Northern California. These images, many of which were staged, are revisited to reveal the deep entanglement between visual technology, image production and colonial violence, especially in the case of the ongoing expropriation of indigenous land by the United States government.