Drawing inspiration from his own sister’s experiences in a religious community, Bridgend (2015) director Jeppe Rønde’s powerful drama chronicles a relationship that breaks with societal mores, while exploring tenets of faith and the religious institutions whose practices aren’t always in keeping with their teachings.
Continuing in the tradition of Stations of the Cross (2014), Beyond the Hills (2012), Paradise: Faith (2012) and Breaking the Waves (1996), Jeppe Rønde’s drama explores the nature of belief and devotion in the modern world, while also grappling with the taboo topic of sibling love. As with his previous narrative feature Bridgend, which broached the sensitive topic of teen suicide, Rønde avoids sensationalism in favour of an intense portrait of his troubled protagonist and the world she has retreated to.