Geïnspireerd door de ervaringen van zijn eigen zus in een religieuze gemeenschap, beschrijft Jeppe Rønde,de filmmaker van Bridgend(2015), in dit krachtige drama een relatie die afwijkt van de maatschappelijke norm. Tegelijkertijd onderzoekt de film de dogma’s van het geloof en de religieuze instellingen die zich niet altijd aan hun eigen leer houden.
In de traditie van Stations of the Cross (2014), Beyond the Hills (2012), Paradise: Faith (2012) en Breaking the Waves (1996),verkent Jeppe Røndes drama het wezen van geloof en vroomheid in de moderne wereld, maar ook het taboe van liefde tussen broer en zus. Net als in zijn vorige verhalende speelfilm Bridgend, die ging over het gevoelige onderwerp tienerzelfmoorden, mijdt Rønde effectbejag en schetst hij een indringend portret van zijn hoofdpersoon en de wereld waarin ze zich heeft teruggetrokken.