A Thousand Waves Away
Amidst lush foliage, vibrant flower beds, babbling brooks and neatly kept lawns, characters move tentatively. As they carefully observe and interact with their surroundings and each other, a mysterious tension is growing. Beautifully shot on 16mm, and accompanied by the rousing sounds of music from Nika Son, Helena Wittman’s latest work is a feast for the eyes and the ears.