Preoperational Model
Sophie and Jessica are anthropomorphic beings that wander through different worlds – searching for themselves and for one another. Their bizarre and battered appearances are modelled with so much detail you can almost touch them. As in What Dying Feels Like (IFFR 2022), Philip Ullman captures the human condition in its smallest details. The terrifying, but endearing result leaves an impression that we’d perhaps rather forget – but at the same time also poignantly asks what causes us to feel this way.