Questioning the Existence of Alec
Against a backdrop of the beaches of 1940s South Africa, Questioning the Existence of Alec is a voyage shared by friends from adolescence to adulthood. Roger Horn masterfully uses 8mm found footage, stop motion and additional in-camera effects, taking us on a chimerical journey that blurs the lines between past and present. “It’s as if you were never here.”