Questioning the Existence of Alec
Questioning the Existence of Alec volgt vrienden op reis van adolescentie naar volwassenheid, met op de achtergrond de stranden van Zuid-Afrika in de jaren 40. Roger Horn maakt op meesterlijke wijze gebruik van gevonden beeldmateriaal op 8mm, met stop-motion- en extra in-camera-effecten. De film neemt ons mee op een hersenschimmige reis die de grenzen tussen heden en verleden doet vervagen. “Het is alsof je er nooit bent geweest.”