Man of Aral
As one of the most striking examples of human-caused climate catastrophe, the Sea of Aral is gradually running dry. Various hand-processing techniques overlay a time-lapse of this slow demise as the erosion and cracking of the emulsion mirrors that of the landscape. The soundtrack is inspired by the original score composed by John D. H. Greenwood for Man of Aran (Robert J. Flaherty, 1934).