In a colourful world, children who have enigmatically lost all words are experimenting with sound and language. A roar, a glimpse, a gesture or a move create interactions and discourses. The history of a new way of talking is thus narrated. Adele Dipasquale shows the infinite possibilities of communication that spring from the human imagination. A powerful statement against the ever-growing homogeneity of our world, told with a grace that only children possess.