In Ans en het universum, for one last time, she recalls her out-of-body experiences and her visits to other planets. Ans also discusses her media appearances and how people would call her crazy, but still, Ans did not have one shred of doubt: aliens are everywhere and we’re slowly transitioning to an era where current gender norms are no longer applicable.
Filmmakers Noëlle Ingeveldt and Juriaan van Berkel work together as Berkveldt to produce a sincere testimonial of a woman with a remarkable life story, filmed amongst the many dolls Ans made in the same likeness of her alien friends.