Ans en het universum
In 2022 overleed Ans Hoornweg op 80-jarige leeftijd. Ze was een vrouw met een buitengewoon verhaal – voor anderen dan, voor Ans was het de normaalste zaak van de wereld. Ze kwam meermaals op tv als medium dat met buitenaardse wezens kon communiceren. In Ans en het universum vertelt ze voor de laatste keer over haar ‘uittredingen’, haar bezoekjes aan andere planeten, maar ook over haar mediaoptredens en de manier waarop ze soms voor gek werd verklaard. Voor Ans bestaat er geen enkele twijfel: aliens zijn overal en we zijn langzaam op weg naar een nieuwe tijd waarin de huidige gendernormen niet meer van toepassing zijn.
Documentairemakers Berkveldt (Noëlle Ingeveldt en Juriaan van Berkel) hebben een integer testament gemaakt van een vrouw met een buitengewoon levensverhaal, opgenomen tussen de talrijke poppen die Ans zelf van haar buitenaardse vrienden maakte.