The greenhouse as the epitome of constructed nature. A floral spectacle unfolds within the glass walls. Volunteers add to the experience by imitating the sounds of the tropics, using the system for musical notation of birdsong created by Hercule Florence. This Monégasque-Brazilian artist, photographer, discoverer and inventor had already brought nature, images and sound together two centuries earlier.