In this very timely observational meditation on the growing militarisation of today’s society, we are watching what is really happening aboard a US aircraft carrier, as well as behind the scenes of a military parade. With his trademark long-take sequences, using a free-associative editing style, acclaimed experimental documentarist Boris Poljak creates an atmosphere of anxiety and loneliness, perfectly in tune with the fear of the uncertain future that we all feel.