Waiho, Retreat
Live sound recordings from the glacier and Waiho river form the sound composition. Since 2008, Ka Roimata o Hinehukatere has retreated one and a half kilometers, following a period of advance in the 1990s; a sensitive barometer of climatic shifts in a warming world. (CIRCUIT)