To Ruby, a hot summer’s day in a Portuguese village, which ends with a farewell party for her best friend who is returning to England, marks the end of their youth. Ruby is a rough diamond, full of energy, reflected in the film’s pleasantly loose atmosphere and Sonic Youth’s music.