Lessons in Semaphore
In this 16mm film shot on the south side of Chicago, choreographer Taisha Paggett dances with two flags in an attempt to communicate in semaphore. She meets a young boy, Malik, who appears to speak her language. The film plays out like a celebration of dialogue, despite the silence that surrounds it.