Homo Sapiens (coda)
The final minutes of Geyrhalter’s monumental documentary evoke a planet deserted by its most ambitious inhabitants, the human species. Only ruins remain. In his post-apocalyptic half documentary, half science-fiction film, mankind still haunts the earth as a spectre, while nature reclaims its position.